Wat te doen bij klachten
Klachtenprocedure
Praktijk Lastage ziet het als haar taak om u zo goed mogelijk te adviseren en te steunen bij het vinden van oplossingen voor uw specifieke symptomen/problemen. Door middel van onder meer deze website probeert Praktijk Lastage voorafgaand aan uw aanmelding, u zo volledig mogelijk te informeren over het behandelaanbod, de kosten, uw privacy en andere relevante onderwerpen. Toch kan het gebeuren dat u boos of teleurgesteld bent over uw contact met Praktijk Lastage. Eventuele fouten zullen we zo snel mogelijk herstellen.
Als u een klacht heeft verzoeken wij u deze altijd aan Praktijk Lastage te melden. U kunt hiervoor het contactformulier gebruiken op de website.
Bent u al patiënt en gaat uw klacht over uw medische behandeling? Dan kunt u uw klacht het beste melden tijdens een behandelmoment, zodat de psychiater direct kan reageren. De psychiater zal altijd proberen uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Het kan voorkomen dat u er niet uit komt met de psychiater en dat u een uitgebreid onderzoek en oordeel wenst van een onafhankelijke beoordelaar.
Praktijk Lastage is lid van de afdeling zelfstandig gevestigde psychiaters (ZGP) van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie. Deze afdeling biedt een betrouwbare manier om uw klacht met een onafhankelijke klachtenfunctionaris te bespreken. U kunt contact opnemen met
Mocht u er toch niet uitkomen met bovenstaande mogelijkheid, dan resteert de optie om uw klacht in te dienen bij de geschillencommissie zorg: www.degeschillencommissiezorg.nl